Загалом будівництво «Кримського мосту» значно посилило військові логістичні можливості РФ в Азово-Чорноморському регіоні.
На порталі нормативно-правових актів РФ оприлюднено наказ Міністерства транспорту РФ «Про встановлення меж та конфігурації (просторових обрисів меж) зон безпеки довкола окремих об’єктів транспортної інфраструктури». Відтак незаконно встановлюються т. зв. «зони безпеки» на тимчасово окупованій території та в акваторії Керченської протоки й Азовського моря. Ці «зони» мають наземну (сухопутну), повітряну та водну складові. Їх запровадження додатково ускладнює цивільне торговельне судноплавство та фактично посилює блокаду українських портів у містах Бердянськ і Маріуполь.
Обґрунтовується таке рішення включенням «транспортного переходу через Керченську протоку» до переліку окремих об’єктів інфраструктури, що транспортують ядерні матеріали. Такий крок може опосередковано свідчити про імовірну наявність в Криму ядерного озброєння і ядерної інфраструктури та про потребу їхнього обслуговування, зокрема шляхом транспортування ядерних матеріалів і відповідних одиниць озброєння і військової техніки з території РФ.
Крім того, незаконне будівництво «Кримського мосту» завдало шкоди довкіллю. Цей інфраструктурний об’єкт може спричинити непоправні зміни в екосистемах Азовського і Чорного морів, завдати екологічної шкоди острову Тузла. Потенційно йдеться про зміну рівня вод і течій, а також хімічного складу води, про загибель багатьох живих організмів, у тому числі, дельфінів, які занесені до Червоної книги.
Під час будівництва транспортного переходу через Керченську протоку порушено правила екологічної безпеки, за вказаним фактом прокуратурою Автономної Республіки Крим та м. Севастополя розпочато кримінальне провадження за статтею 236 КК України (порушення правил екологічної безпеки). Під час досудового розслідування вказаного провадження, призначена комплексна комісійна інженерно-екологічна експертиза, за результатами якої буде визначено екологічну шкоду від будівництва мосту.
Дії держави-окупанта щодо судноплавства в акваторії Керченської протоки й Азовського моря є грубим порушенням норм міжнародного морського права, зокрема Конвенції ООН з морського права 1982, а також Договору між Україною та РФ про співробітництво у використанні Азовського моря і Керченської протоки 2003. Найбільш комплексними документами, в яких засуджується вказана ситуація є: Резолюції Генеральної Асамблеї ООН A/RES/73/194 «Проблема мілітаризації Автономної Республіки Крим та м. Севастополь, Україна, а також Чорного й Азовського морів» 17.12.2018; A/RES/74/17 «Проблема мілітаризації Автономної Республіки Крим та м. Севастополь, Україна, а також Чорного й Азовського морів» 09.12.2019; Резолюція Європейського Парламенту про ситуацію в Азовському морі 25.10.2018 2018/2870(RSP).
22.12.2016 за позовом України до РФ за Конвенцією ООН з морського права 1982 сформовано трибунал, який на початку 2017 розпочав розгляд справи Україна проти РФ (Спір між Україною та Російською Федерацією стосовно прав прибережної держави в Чорному і Азовському морях та у Керченській протоці). Україна в рамках відповідної справи просить Арбітражний трибунал припинити порушення Російською Федерацією Конвенції та підтвердити права України як прибережної держави в Чорному й Азовському морях та у Керченській протоці, в тому числі зобов’язати РФ поважати суверенні права України в своїх водах, припинити незаконне використання українських ресурсів, а також виплатити компенсацію за завдану шкоду. У претензіях України також йдеться про незаконне будівництво мосту.
21.02.2020 Арбітражний трибунал ухвалив рішення про можливість розгляду по суті морського спору між Україною та РФ.